Druhy ložisek

Jakou funkci vlastně ložisko plní? Ložisko de facto snižuje tření mezi hřídelem a součásti, ve které je hřídel uložen. Základní dělení ložisek je podle druhu pohybu, takže máme ložiska rotační a lineární. Lineární ložisko se neotáčí, nýbrž se posouvá. Pak rozdělujeme ložiska podle principu. Z tohoto hlediska...

Homokinetický kloub

S homokinetickým kloubem se můžete potkat u poloosy auta, protože homokinetický kloub je druh kloubu, který dovoluje přenos otáček mezi hřídeli v různém úhlu a při zachování konstantní a neměnné rychlosti. V tomto článku vám podáme některé informace o evropských výrobcích, kteří se zaměřují na výrobu kvalitních...

Diodová světla pro denní svícení

V České republice platí už delší dobu povinnost celoročního svícení, proto už dnes hledáme způsoby, jak šetrně a hospodárně svítit. Řešením jsou diodová přídavná světla pro denní svícení, u kterých je značná úspora energie a tím i šetrnost k životnímu prostředí. Zde vám představíme některá diodová...

Kdy zvolit autoservis před domácí opravou

V dnešní době využíváme služeb autoservisu více než v dobách minulých. Je to celkem pochopitelné, neboť dnešní moderní auta už nám příliš nedovolí, abychom do něj neodborně zasahovali. Je tedy lepší si něco připlatit než se zbytečně ve své garáži potit a rozčilovat se nad údržbou a opravami svého vozu. ...

Potřebné nářadí pro opravu auta

V každé dílně, kde se tu a tam opravují automobily, by nemělo chybět základní nářadí. Které nářadí pro základní opravu auta je však důležité? Velmi užitečná je například sada na odvzdušnění brzd nebo několika dílná souprava nástrčných klíčů či auto šroubováky na stlačený vzduch. Hodit se může...

Nejčastěji používané montážní klíče

Montážní klíče jsou jedním z nejčastěji používaným nástrojem a pomůckou v naší dílně a garáži. Bez montážních klíčů si nedokážeme představit svou práci, proto by základní montážní klíče neměli chybět v žádné pracovní brašně a kabele. Druhů montážních klíčů je samozřejmě velké množství,...

Hybridní motory

Velmi mnoho lidí se domnívá, že se jedná o motor poháněný plynem či elektřinou. Tato myšlenka je však mylná pouze z části. Hybridní motory jsou pohonné jednotky využívající více paliv zároveň, přičemž využívají výhod z jednotlivých paliv motorem používaných. Ideálním příkladem může být trolejbus,...

Naftový motor

Také nazývaný vznětový či dieselový, je motor vynalezený Rudolfem Dieselem. Pracuje nejčastěji jako čtyřdobý (automobily) anebo dvoudobý (lodní motory) spalovací motor. Čtyřtakt pracuje na čtyři etapy. První je sání, kdy se do vznětového prostoru válce nasává vzduch. Druhá fáze je komprese. Vzduch nasátý do válce...

Benzínový motor

U benzinových motorů se používá spalování, ale na jiném principu než u dieselových motorů. Zatímco u naftových motorů dochází k samovznícení paliva při vstřiku do válce, u benzinových motorů toto zajišťuje elektrická jiskra, nejčastěji vytvořená motorovou svíčkou. Těmto motorům se říká zážehové. Tyto...

Rekuperace elektřiny při brždění

Elektromobily jsou vozidla využívající ke svému pohybu elektrickou energii uchovanou ve velkém množství akumulátorů. Teď se určitě ptáte, proč není použít jeden velký akumulátor namísto stovek menších. Odpověď je snadná. Při větším počtu baterií se každý článek vybijí pomaleji a to tak, že dosáhnete delší...