Automobily

Škoda Octavia II: Co byste o ní měli vědět, než si koupíte ojetinu?

Škoda Octavia je pojmem nejen na našich cestách, prodejní úspěchy slavila také na jiných trzích. A to nejen jako nová, ale také jako ojetina. Po úspěšné první generaci přišla na řadu dvojka, kterou Škoda odhalila v roce 2004 v Ženevě. Stála před ní těžký úkol. Musela navázat na obrovský úspěch, který zaznamenala její předchůdkyně zejména ve střední Evropě.

V porovnání s první generací je dvojka na první pohled robustnější. Před faceliftem její světlá mohla budit dojem, že Octavia je stále smutná a má špatnou náladu. Po omlazení chtěl výrobce tento efekt napravit a květnatým výrazem nových světel to podle některých už přehnal. Na druhé straně takto alespoň můžeme velmi snadno rozpoznat před a po faceliftový verzi.

Octavia se nikdy spojena s žádnými designovými orgiemi. Je tedy zcela pochopitelné a akceptovatelné, že její vzhled je strohý a nenápadný. Po cestách jejich jezdí mnoho a tudíž neohromíte s ní absolutně nikoho. Přesto působí solidním dojmem.

Vnitřek auta poskytuje také klasiku. Základní plasty jsou s přimhouřením obou očí nic moc. Vypracování je však na poměrně dobré úrovni. Také rozmístění ovládacích prvků je klasické, na místech, kde byste je čekali. Vyšší výbavy nabízejí i luxusnější materiály, v přítomnosti kterých se člověk cítí příjemněji. Sedačky jsou příjemné a velké. Cestování tedy provádí komfort.

Jízda a jízdní vlastnosti

Nevýrazný vzhled Octavia kompenzuje dospělými jízdními vlastnostmi. Auto je poměrně vyvážené. Podvozek v zatáčkách auto podrží. Svižnější přejezdy neprovázejí výrazné náklony a houpání se. Právě naopak. Na druhé straně však Octavia zvládá i filtrování nerovností. Výrobce jednoduše našel správné nastavení podvozku, které druhé generaci mimořádně svědčí. Na druhou stranu se najde dost tunerů, které tovární nastavení nenechává v klidu a instalují si vzduchový podvozek Octavia 2. Proč ne, proti gustu…

Přední náprava sestává ze zavěšení typu McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny. Vzadu výrobce použil víceprvkovou nápravu. Její součástí je podélně a tři příčná ramena.

Dobrou práci odvádí i elektromechanický posilovač řízení, který s narůstající rychlostí mění svou tuhost. Bezpečné jedoucího řidiče Octavie určitě potěší i účinné a snadno dávkovatelné brzdy. V rámci podmínek, pro které ji Škoda stvořila je opravdu na vysoké úrovni. Běžné verze však mnoho sportovního ducha a emocí nepřinesou.

Resumé? Dvojková Octavie není špatnou volbou. Nabízí rozumné svezené za ještě rozumnější peníze. Samozřejmě se musíte poohlédnout po zachovalém kousku.

Zanechte komentář