Dojíždění zimních pneumatik v létě se vám nevyplatí
Obsah článku:
V dnešní době, kdy si za většinu věcí pořádně připlatíme, jistě nejednoho majitele motorového vozidla napadlo, zda by nemohl ušetřit na nákupu pneumatik. Každý ví, že v létě se jezdí na letním obutí a v zimě na zimním obutí. V zimních měsících na letních pneumatikách určitě nevyjedete. Nejen, že byste riskovali kolikrát i váš život nebo dalších účastníků silničního provozu, ale navíc byste porušovali vyhlášku a hrozila by vám tučná pokuta. Obrácené řešení – tedy letní provoz na zimních pneumatikách by už teoreticky možný byl.
Jak se liší zimní a letní pneumatiky
Vyhláška definuje zimní pneumatiku důležitou vlastností, tou je hloubka dezénu minimálně 4 mm. Letní pneu má potom hloubku dezénu stanovenou v minimální míře 1,6 mm. Pokud byste během zimy zimní obutí dostatečně nesjeli, mohlo by se využít v létě – už nyní však zdůrazňujeme, že to není dobré rozhodnutí. Hloubka dezénu není totiž to jediné, čím se liší zimní pneumatiky od letních. Důležité je i složení směsi. Zimní a letní směs se liší především v provozních teplotách, při kterých se projevují ty či ony vlastnosti. Letní směs je určena pro teploty mezi zhruba 15 až 45 °C. zimní směsi potom ideálně fungují v rozmezí teplot -15 až + 7 °C. Dalším parametrem je konstrukce běhounu. Zimní pneu mají běhoun rozdělený do více sektorů, čímž je dosaženo většího počtu lamel, které mají pro záběr kola na sněhu nebo i ledu klíčové vlastnosti. Co byste na zimním kole našli v menší míře, jsou odvodové drážky, které jsou při letních deštích nepostradatelné.Zimní pneumatiky se chovají v létě nevyzpytatelně

Publikováno: 30. 04. 2015
Kategorie: Opravy a údržba