Moto

Zaostřeno na motocykly: Jak vypadá polistopadová autoškola?

Chcete se přihlásit do autoškoly a udělat si řidičák na motorku? Připravte se na to, že průběh výcviku a zkouška mají od letošního listopadu jiný průběh než v minulosti. Novelizace zákona č. 247/2000 Sb. o „autoškolách“ vzbudila velký rozruch a některé autoškoly ji nesly s nelibostí. Podle odborníků však bylo jen otázkou času, kdy ke změnám dojde, protože ve většině evropských zemí je totožný nebo podobný průběh výcviku a zkoušky již řadu let. Podle šéfe BESIPU Martina Faráře jde o velmi účelné změny, které by měly vést ke snížení vysoké míry nehodovosti čerstvých řidičů.

Následující informace nám poskytla renomovaná pražská Autoškola KING:

Doposud vycházeli z autoškol i absolventi, kteří stroj nedokázali ovládnout na požadované úrovni. Nový systém žadatele o řidičské oprávnění prověřuje mnohem důsledněji. Jednou z nejdůležitější částí praktické jízdy jsou zvláštní úkony, na základě kterých žadatel prokáže, že mu nedělá problém technické ovládání vozidla. Významnou novinkou je i druhá část praktické jízdy, kdy žadatel jede samostatně bez přítomnosti zkušebního komisaře. Ten jede za ním ve výcvikovém vozidle a dává mu pokyny prostřednictvím komunikačního systému.

Nový systém se musí ještě doladit a komisaři operativně řeší situace, které vyplynou až v „ostrém“ silničním provozu. BESIP proto apeluje na řiče, aby byli k autoškolám ohleduplní a minimalizovali riziko střetu.

motorkari

Současná podoba výcviku a zkoušky v kostce

Praktická zkouška nyní zahrnuje deset úkonů, které musí uchazeč zvládnout. Např. Vedení motocyklu bez použití motoru, jízdu v rychlosti chůze, slalom v rychlosti chůze apod.

Po zkoušce na cvičišti žadatele čeká samostatná jízda v provozu. Pokyny dostává od zkušebního komisaře přes interkom.

Žadatele jsou připouštěni k praktickému výcviku až poté, co projdou teoretickou částí zkoušky.

Další informace najdete přímo na stránkách, které provozuje autoškola Praha KING.

Zanechte komentář