Prasklé čelní sklo

Na přeplněných českých silnicích a vozovkách se vám může ledacos stát a přihodit. Může to být lehké odření laku, defekt kola nebo také prasklé čelní sklo.

A právě prasklému čelnímu sklo budeme věnovat pár následujících řádků.

Jak postupovat a co dělat, když vám praskne čelní sklo? Když čelní sklo není pojištěné, budete muset jeho opravu či výměnu platit ze své vlastní peněženky. Ale ani tady není třeba hned zoufat a naříkat. Dobrou a pozitivní zprávou je, že v dnešní době už nemusíte větší poškození předního skla hned měnit za nové. Dnešní používaná technologie umožňuje zacelit i praskliny dlouhé až 15 centimetrů. Budete sice jezdit s opraveným předním sklem, ale pořád lepší, než zaplatit hříšné peníze za zcela nové přední sklo, které vám vyjde kolem 4000 až 5000 korun, u zahraničních vozidel jsou částky samozřejmě daleko vyšší.

O rozbitého předního skla však platí, že čím dříve ho necháte opravit, tím lépe. S předním rozbitým sklem vám stejně nikdo nedovolí jezdit. Přistiženému řidiči dokonce hrozí odebrání pěti trestných bodů a pokuta pět až deset tisíc korun.

S opraveným předním sklem však jezdit můžete, místo poškození není takřka vůbec vidět.

K celé problematice je ještě dobré zmínit, že je určitá výjimka, kdy vám přední sklo ani sebelepší servis neopraví. Tou výjimkou je, když je sklo poškozené v místě výhledu řidiče, v tomto případě musí dojít k výměně celého předního skla.

Když už jsme u toho pojištění, je to podobný jako když si necháte udělat střechu na klíč - chcete mít jistotu. U auta je důležitý hlavně přední sklo, který si můžete nechat připojistit v rámci povinného ručení nebo havarijka. Když si necháte udělat střechu na klíč, taky chcete mít krytá záda. No a podobně je to s tím sklem - Česká spořitelna nabízí havarijko asi za pětistovku na rok, a je fuk, jestli máte sklo za pět nebo dvacet pět tisíc. Prostě podobně jako střecha na klíč - jednou to zaplatíte a máte klid.

Publikováno: 21. 07. 2011

Kategorie: Náhradní díly