Opravy a údržba

Problém jménem píchlá pneumatika. Jak si s ním rychle poradit?

Píchlá pneumatika je problém, ale rozhodně ne neřešitelný. Společně s odborníky z firmy Pneuservis Děčín vám přinášíme tip na efektivní opravu protržené pneumatiky vašeho automobilu.

Jak asi z vlastní zkušenosti víte, každý defekt kola vozidla je nepříjemný a protivný, zvláště, když pospícháte a nemáte zrovna času nazbyt. Jak postupovat, aby oprava pneumatiky byla co nejkratší.

Nejpoužívanější možností je samozřejmě ta, že si navlečete rukavice, vytáhnete hever a píchlé kolo jednoduše vyměníte za rezervu. Tahle možnost je samozřejmě na místě, ale zabere poměrně hodně času a energie. Další možností, o které jste možná doposud vůbec netušili, je rychlejší a mnohem pohodlnější než první nabízené řešení problému.

Na mysli máme použití tzv. zacelovacího spreje, který je schopen píchlou pneumatiku nejen pěkně opravit, ale dokonce i nafouknout. Tento zázračný sprej seženete na pultech všech autopotřeb nebo benzínových čerpadel a stanic. Cena tohoto zacelovacího spreje se pohybuje mezi dvěma až čtyřmi sty korunami, což je rozhodně přijatelná cena.

Zacelovací sprej je v podstatě tekutý latex, který se v pneumatice rozlije a pod určitým tlakem a vlivem odstředivé síly pomalu vteče do trhliny, kde ztvrdne a místo dostatečně zacelí.

Použití spreje není nikterak složité a těžké. Hadičku od spreje je potřeba nainstalovat na ventilek pneumatiky a celý obsah pak naplníme dovnitř pneumatiky. Tímto způsobem nafoukneme pneumatiku na jednu atmosféru, což nám bohatě stačí, abychom dojeli k nějaké benzínové stanici a tam pneumatiku dofoukali. Zacelovací sprej samozřejmě nedokáže zacelit všechny díry. Díry, které jsou větší než sedm milimetrů nebo poškození boční stěny pneumatiky, jsou nad síly tohoto spreje.

Pokud jsme však mnohé řidiče touto novinkou nenadchli, stále je k dispozici první varianta s heverem a rezervou.

Zanechte komentář