Stala se vám nehoda? Nespokojte se s lacinými výmluvami pojišťovny

Mezi základní vybavení každého motoristy patří mimo jiné i havarijní pojištění. Nebývá však výjimkou, že přestože jste nehodu nezavinili, dodrželi postup při sepisování protokolu, a dokonce viník nehody své přičinění přiznává, pojišťovna se najednou zdráhá cokoliv vyplatit. Z dat společnosti Vaše nároky.cz za rok 2017 vyplývá, že neuvěřitelných 43 % jimi řešených sporů s pojišťovnami se týkalo odškodnění za dopravní nehodu. Opravdu ta dlouhá léta placení pojištění přijdou vniveč? Učiňte takovým praktikách přítrž! V tomto článku odhalíme typické výmluvy pojišťoven. „Takhle se to určitě nestalo.“ Jednou z nejobvyklejších zamítacích hlášek bývá, že si klient jednoduše vymýšlí, jak k nehodě došlo. Buďte proto důslední při zajišťování důkazních fotografií a nezapomeňte ani na výpovědi očitých svědků. Přestože zákon udává povinnost přivolání policii až pokud škoda přesáhne částku 100 000 Kč, není na škodu zvednout telefon i při nižších částkách. Policie vám totiž na místě vydá potvrzení o nehodě. V tomto případě však viník nehody zaplatí také pokutu za přestupek, proto se připravte z jeho strany na odpor proti volání policie. Následně si zajistěte nezávislý znalecký posudek. Zde se objevují nečekané komplikace. Spory s pojišťovnami se táhnou několik let a automobil může být v době přivolání znalce již opravený či v horším případě sešrotovaný. „S viníkem jste se spřáhli.“ Pojišťovny dále argumentují tím, že se s viníkem znáte a jistě jste společně spáchali pojistný podvod. Takto podané tvrzení bude však ze strany pojišťovny nutné bezesporu prokázat a rozhodně se nejedná o důvod k zamítnutí pojistné události. Kupříkladu na vesnicích, kde lidé znají jeden druhého, se takto podané vysvětlení využívá velmi hojně. „Nové součástky vám vůz zhodnotily.“ Nikoho nepřekvapí, že vozidlo po nehodě musí navštívit servis. Zde je však nejen opraveno, ale spousta součástek se pochopitelně vyměnění za nové. Tedy pro pojišťovny nastává jasný signál, že bude stát za pokus klientovi plnění krátit, jelikož staré součástky byly jistě opotřebované a měly tedy menší hodnotu. Formálně se hovoří o tzv. amortizaci a na základě tohoto bývá částka krácena v řádech desítek tisíc korun. Jedná se však pouze o nesmyslný výmysl pojišťoven. Měli bychom snad každou součástku hledat na vrakovišti? Nějaké rady závěrem? Pokud na vás pojišťovna s tímto vyrukuje, neváhejte se proti tomu odvolat a dále požadovat částku v plné výši. Až poté se obraťte pro pomoc k profesionálům. S opravdu jednoduchým řešením při podobných případech přišla společnost Vaše Nároky.cz. Na jejich webových stránkách si pár kliky zadáte případ online a zkušení advokáti váš nárok posoudí, přičemž jejich provize je účtována až z úspěšně získané částky, tedy v případě neúspěchu nic neplatíte.

Publikováno: 18. 12. 2018

Kategorie: Tipy a triky

Autor: Alena Zlatoňová