Na palubovce svítí Aladinova lampa? Dál už ani metr!

Palubní deska moderních automobilů hýří tolika kontrolkami, že si nezadá s ovládacím pultem jaderného reaktoru. Ale kdo by pročítal manuál – až se některá z nich rozsvítí, však už si nějak poradíte... Pokud razíte podobný přístup a příliš se v přístrojové desce nevyznáte, pak je tento článek určen právě pro vás. Přečtěte si, jak reagovat, až se rozbliká pověstná Aladinová lampa. Rozhodně byste neměli pokrčovat v jízdě. Kontrolek je na přístrojové desce habaděj. Navíc se mohou lišit vůz od vozu. Přesto byste jejich význam neměli brát na lehkou váhu. Minimálně ne Aladinovu lampu, protože může poukazovat na vážný problém. Podle průzkumu holandské společnosti VAB zná význam kontrolek jen minimum řidičů. Pouze jedno procento pozná kontrolku pro tlak v pneumatikách a 77 % nepozná výstražný signál při poruše katalyzátoru. A co teprve, když se rozsvítí kontrolka pro AdBlue? Zmíněná kontrolka pro kapalinu AdBlue upozorňuje na skutečnost, že je jí třeba doplnit, jinak nebude motor nadále správně fungovat. Co se týče Aladinovy lampy, z průzkumu vyplynulo, že 60 % řidičů věří, že je auto provozuschopné i navzdory svítící olejničce. Servis Škoda Praha však upozorňuje zákazníky, že by měli okamžitě zastavit. A to i tehdy, když se rozsvítí červená kontrolka s baterií. V opačném případě hrozí porucha klínového řemenu či alternátoru. Anebo ještě náročnější oprava motoru. Škoda autoservis podotýká, že opravy výše uvedených poruch rozhodně nepatří k nejlevnějším. Přitom stačí, abyste se seznámili s významem nejdůležitějších kontrolek. Vědět byste měli především to, že v případě žlutého či oranžového podsvícení sice můžete pokračovat v jízdě, ale měli byste zamířit do nejbližšího autoservisu. Když se kontrolka rozsvítí červeně, zastavte a zavolejte si odtahovku.

Publikováno: 03. 03. 2018

Kategorie: Opravy a údržba

Autor: Alena Zlatoňová